Piše: Dino BAJLO

Grupu Vertical jigging “DALMACIJA” Croatia je osnovao Tonći Biočić prije sada već dalekih 10 godina, u vrijeme dok je malo tko u Hrvatskoj znao što je jigging. No nakon par godina grupa je već brojila nekoliko tisuća članova i spontano postala zanimljiv trend kako u ribolovu, tako i u virtualnoj svakodnevnici. Prije tri godine je prvi puta pokrenut natječaj s manjim brojem sponzora koji je vrlo brzo narastao na zavidan broj, možda i svega najboljeg što se trenutno nudi na tržištu, a vezano za sportski ribolov.

Bogati i kvalitetan fond nagrada, omogućio je grupi rast, i samim time lančanu reakciju poticanja sportskog ribolova u Hrvatskoj. U ovom slučaju konkretno, sve vrste ribolova s raznim vrstama i podvrstama jiggova, od fast jigginga preko slow pitcha, slow falla, ruber jigginga pa do agresiv fast jigginga, tehnika koje su donedavno većini bile nemoguća misija.

A ove se godine natječaj zahuktao, jedim dijelom svakako zbog bogatih nagrada, a drugim dijelom svog sve intenzivnijeg jiggerskog pristupa.

U natječaj su ulazile i fotografije i video uradci, a rang lista je formirana na temelju najvećeg broja klikova u grupi.

Naravno da okončanje natječaja, proglašenje pobjednika i dodjela nagrada nije moglo proći bez dolične fešte koja se održala u Zadru, u domaćinstvu člana gripe, Berta Mrkića na čemu smo mu svi zahvalni.

Nije falilo ni jela, ni pića. A za piće se potrudio Mato Matuško poslavši nam kutiju svog Dingača, te i njemu veliko hvala.

Garmin je osvojio Danijel Čićimir

Nažalost, nekoliko nagrađenih, a nama jako dragih ljudi zbog osobnih obveza nisu mogli doći na ovo proglašenje no nagrade su na kraju ipak stigle do njih.

Lili Jajac je Lowrance dobila u izolaciji od korone

Tako je prvu nagradu (Garmin) za Najvideo osvojio Danijel Čićimir sa svojom C&R tunom dok je prva nagrada za Najsliku (Lowrance) pripala Lili Jajac za njenog kovača!

Mali ‘veliki’ Mijo Dundić je dobio Yamaga štap

Druga nagrada za Najvideo (Yamaga Galahad) pripala je malom ‘velikom’ Miji Dujmiću za njegovog krunaša, a druga nagrada za Najsliku (Sakura set) pripala je Harisu Masiću.

Sakura set je dobio Haris Masić

Treća nagrada za Najvideo (Jacera Iceytek) je završila u rukama Josipa Dukića, a treća nagrada za Najsliku(Goofish top oprema za light jigging) u rukama Danijela Bernabiću.

Icey-Tek je otišao u ruke Josipa Dukića

A nakon što smo ustanovili da je fond nagrada veći nego što smo mislili da će biti, odlučili smo usrećiti još četvero ljudi i dodijeliti nagrade za četvrto i peto mjesta u obe kategorije, i za Najvideo i za Najsliku.

Tako su ponešto jigging pribora uz kapu i hudicu, osvojili Filip Radaj, Karlo Medić, Danijel Ćurković i Draganić Mario.

A nakon proglašenja i podjele nagrada uslijedila je fešta na kojoj se pjevalo i zabavljalo do kasno u noć.

I tako smo i ovu priču priveli kraju s tim da se ove godine Natječaj nastavlja sa još boljim nagradama jer se na staroj slavi ne živi.

Naoružajte se kamerama, i strpljenjem i neka jigganje započne! Rogi!!!

A u nastavku možete pročitati nekoliko zanimljivih priča koje su nam o svojim ulovima i iskustvima ispričali nagrađeni jigeri.

LILI JAJAC

Napokon dočekana bonaca otisnula nas je na pučinske brake. Iz bogatog arsenala jiggova odabrala sam Little Jack-a i to crveno-zlatnog koji mi se odlično pokazao za sve vrste predatora. Asisti su na vrhu i na dnu varalice pa ako je brak škrapovit lako ostanem bez jigga, dignem neki kamen, ostatak mreže ili ovog prelijepog šampjera koji mi se, što me jako iznenadilo, borio od dna s nekih 80-tak metara do same površine i krivio moj obožavani štap Black Hole Magic Eye s multiplikatorom Wiki Jigging 900H. Odmah sam rekla “Ako se po jutru dan poznaje, ja sam svoj prepoznala”

MALI ‘VELIKI’ MIJO DUNDIĆ

Počeci njegovog ribolova krenuli su 2017. godine kada je njegov otac kupio brod. To je bila ljubav na prvi pogled. Obožavao je ići na more, obilaziti otoke i loviti ribu. Ponekad su vremenski uvjeti bili loši, ali on nije odustajao. Često bi i cijele noći provodio s ocem ustrajno loveći. Jedno vrijeme nije bilo moguće ići brodom na ribolov, ali on je i tada, sam, odlazio i lovio uz obalu.

HARIS MASIĆ

Moja priča i ljubav prema jiggingu i svim vertikalnim tehnikama počinje nekih 10 godina unazad kad su se takve tehnike tek otkrivale u nas. Privučen tim japanskim inovacijama smo ja i moj ribolovni drug nabavili sve za početak i tako pomalo otkrivali sve vrste varalica i tehnika, te smo na kraju uspjeli isprobati sve, od inchikua, kabure, slide kabure preko slow pitcha i zoke do samog vertical jigginga.

Naravno, vertical jigging je ostala moja najdraža tehnika. Taj dan smo dolaskom na poziciju odmah počeli sa vertikalom i brzim jiganjem. Poučeni dosadašnjim iskustvom znali smo da je prvo bacanje najvažnije te se biraju jiggovi koji bi mogli donijeti veliku ribu, a to su teški tanki i dugački jigovi. Prvo bacanje i jig brzo dolazi do dna. Počinjem brzo povlačit prema gore i već nakon nekoliko trzaja ide snažni udarac. Odmah sam znao, gof! Počinje borba, riba snažno vuče, izvlači upredenicu, navlačim je koliko mogu i nakon dobre borbe riba je u brodu i počinje slavlje. Gof od 8 kilograma! Nedugo zatim kolegi udara zubonja od 5 kila! Ala sriće… Upirem, udaram iz sve snage i evo ga opet! Dva lipa gofa da dan bude savršen…

DANIJEL BERNABIĆ

Prvi đir nakon ugradnje novog motora u brod, brat, prijatelj i ja smo izašli malo vanka. Sunčan dan, bonaca ka uje, pola četvrtog miseca. Taman mi stigle koji dan prije JLC lignje pa idemo probat malo na ribove blizu kuće, tek tako da ubijemo popodne. Prošli smo tako par rubova, ništa… Bonaca bez korenta. Na zadnjem rubu, taman da krenemo doma, nešto zapumpa malo teže. Na prvu sam mislio da je mala škarpina ali kad je došlo bliže smo vidili da je lignja skočila na lignju. I to kakva lignja! Gledamo se u čudu… Pribor je bija Okuma Eclipz i Avet multiplikator…

Natječaj Vertical jigging “DALMACIJA” Croatia 2021. godine

Admini grupe:

Tonći Biočić, Toni Mustra, Nikola Crnčević i Dino Bajlo.

Sponzori natječaja:

Garmin, Meridian projekt, Frigomarine, Monsterbite, Topfishing, Maguro, Fishing centar Barka, Topfishing, Nevico, BBS sport, Udica, Fish&Boat, SavageGear, Nolandia